Wybory Prezydenckie 2010

Wybory 2010: Zagadka 220 tys. dodatkowych Polaków rozwiązana

dżek, pc
07.07.2010 , aktualizacja: 09.08.2010 14:16
A A A
Pruszcz Gdański ma ponad 250 tys. mieszkańców. Wg PKW

Pruszcz Gdański ma ponad 250 tys. mieszkańców. Wg PKW (Fot. za pkw.gov.pl)

Alertowicz wytropił skąd wzięła się wielka różnica między liczbą Polaków w I i II turze wyborów. Ktoś źle wpisał liczbę mieszkańców Pruszcza Gdańskiego. Zamiast 25 859, jest ich aż 258 634. PKW potwierdza tą informację i obiecuje, że sprawą zajmie się niezwłocznie.
O sporej różnicy z licznie wyborców pisaliśmy już wczoraj .

Nawet Państwowa Komisja Wyborcza nie była w stanie rozwikłać zagadki. Obstawiano pomyłkowe doliczenie do liczby głosujących w Polsce obwodów zagranicznych lub błąd kilkuset (!) komisji.

Zagadkę rozwikłał Etom, który napisał na Alert24 - W podanej liczbie mieszkańców Pruszcza Gdańskiego jest błąd, który wyjaśnia, skąd wziął się przyrost o ponad 200 tys. liczby mieszkańców pomiędzy I i II turą. W I turze podano, że w Pruszczu mieszka 25 859 osób. W II turze liczba mieszkańców radykalnie wzrosła. Aż do 258 634. A w rzeczywistości jest ich dziesięć razy mniej.

Państwowa Komisja Wyborcza potwierdza informację Alertowicza - W informacji przekazanej dla głosowania ponownego podano omyłkową liczbę mieszkańców. Istotna różnica wynika z danych otrzymanych z miasta Pruszcz Gdański - pisze Romuald Drapiński z PKW. Dodaje, że sprawa przekazana będzie do wyjaśnienia delegaturze Krajowego Biura Wyborczego w Gdańsku, która wspomaga Okręgową Komisję Wyborczą w Gdańsku.

- Oczywista omyłka zostanie niezwłocznie wyjaśniona - pisze Drapiński. Jak wyjaśnia, liczba mieszkańców jest informacją dodatkową podawaną przez gminy. Nie jest ujęta w protokołach obwodowych komisji wyborczych i nie ma żadnego wpływu na wyniki wyborów.

Około godz. 13 błąd na stronie komisji został poprawiony - Serdecznie dziękuję za przysłaną informację, pragnę poinformować Pana, że dołożę wszelkich starań, żeby w przyszłości informacje opisowe podawane przez gminy były dodatkowo sprawdzane przed publikacją - pisze Romuald Drapiński.

Pomyłka na stronie PKW:
fot. za pkw.gov.pl

Zobacz także

Zobacz więcej na temat:

Komentarze (34)
Zaloguj się
  • marko_uk

    Oceniono 15 razy 7

    "...W wynikach z Pruszcza Gdańskiego jest błąd, który wyjaśnia, skąd wziął się przyrost o ponad 200 tys. uprawnionych do głosowania pomiędzy I i II turą."

    A redaktorzy nie potrafią nawet przyjrzeć się tabelce. Zawyżono liczbę mieszkańców, ale liczba uprawnionych do głosowania (20.335) jest właściwa. Przykra wiadomość dla idiotów z Pisuaru - tutaj teorii spiskowej nie będzie...

  • hunter1111

    Oceniono 15 razy 5

    pisowcy powtorki wyborow nie chca , bo teraz kiedy sie normalnie zrobilo by je przegrali, ale chca posiac kolejna legende, jako sfalszowane przez po, podobnie jak z tupolewem sciagnietym magnesem, mitycznym rzadem olszewskiego (zawanego rzadem oszolomow) czy meczennska smiercia prezydenta, bo oni lubia sie ubierac w szatki...czesto cudze..

  • tarn

    Oceniono 10 razy 4

    danw;
    te 200 000 nie było uprawnionych do głosowania,
    więc nie zrobili, trzeba bylo wczoraj czytac o tymjak nam dzieci przybyło.
    Błąd na papierze. ( na ekranie}

  • keny_ns

    Oceniono 16 razy 4

    @danwrc1 to jest liczba uprawnionych a nie glosujących PiSioru :)

  • amenominakanushi-pan-poczatku

    Oceniono 2 razy 2

    @ bardolo
    "hołoto" pisowski kmiotku ze ściany wschodniej.
    Zamiast PiSać na forum idź pocałuj plebana w rączkę i do gnoju w księżej oborze.
    @ kjgoniec
    Uważaj bo podpadniesz u prezia. Przecież wyraźnie powiedział, że nie ma "komuchów" tylko jest lewica, do której i Przyszli i Spierd...li się zalicza. Co za tym idzie sowieccy agenci to przyjaciele PiS od zawsze.
    @ 12.12a1
    Gdyby nie surfowanie na trumnach ze Smoleńska, to poparcie dla prezia nie przekroczyłoby błędu statystycznego.

  • czarny.jerzyk

    Oceniono 2 razy 2

    12.12a1

    To ktoś na poziomie mojej kozy pasącej się w ogrodzie, przepraszam kozę,
    chyba trochę przesadziłem.
    Poszukałem na forum kilka wypowiedzi 12.12a1, i to co mi jeszcze stało, wszystko opadło.

  • atrynity

    Oceniono 2 razy 2

    nie wyborców, a mieszkańców... Państwo redaktorstwo w GW się poprawi z łaski swojej....

  • odk07

    Oceniono 1 raz 1

    i znów "tĄ informację"

  • vontomke

    Oceniono 1 raz 1

    Pomyłka, pomyłka, a w Charkowie, udzielono ślubu dwum facetom, wszyscy krzyczeli POMYŁKA POMYŁKA! I co? Po roku urodziły im się bliźniaki

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX